Nieuwe Beat Batten publiekscampagne: voor altijd papa’s kleine meid

Nieuwe Beat Batten publiekscampagne: voor altijd papa’s kleine meid

De stichting Beat Batten lanceert deze maand een gloednieuwe publiekscampagne. Centraal in deze campagne staat een vader die lijkt te praten tegen zijn dochter, maar al gauw blijkt dat hij hardop praat terwijl hij voor haar graf staat. Zijn dochter is veel te jong overleden aan de gevolgen van de ziekte van Batten. Een heftig en confronterend beeld beseft Ronald Jansen, voorzitter van Beat Batten, zich maar al te goed.

Papa's kleine meid behind the scenes

Het creatieve concept is ontwikkeld door Brand Builders en de productie van de tv commercial werd gerealiseerd door Lukkien. Beide bedrijven werkten geheel belangeloos mee aan de totstandkoming van deze nieuwe campagne. De vader in de commercial wordt gespeeld door acteur Sander Kocken, die ook op geheel vrijwillige basis zijn medewerking verleende. Op de foto is de crew onder leiding van Sander Veldhuizen van Lukkien druk in de weer om de beste opname te krijgen. In de radiocommercial is ook Beat Batten ambassadeur Erik de Zwart te horen, die zijn herkenbare stemgeluid ter beschikking stelde.

‘De uitdaging die beide bureaus meekregen was om tot uitdrukking te brengen, dat als er niets gebeurt, kinderen met Batten veel te jong komen te overlijden terwijl ze met hun ouders nog allerlei dingen hadden willen doen.’ Ronald Jansen vervolgt: ‘Ik ben zo ongelooflijk blij met de medewerking van zoveel mensen die een hele indringende spot hebben weten te ontwikkelen. Ik was bij de opname aanwezig en bij de eerste takes had ik het er als vader van een Batten patiënt, erg moeilijk mee. We staan aan de vooravond van een belangrijke doorbraak op onderzoeksgebied. Ik hoop toch zo dat daarmee dit lot voor alle patiëntjes en hun gezinnen straks te voorkomen is.’

De Beat Batten campagne is vanaf 26 september te zien en te horen via landelijke media.

Accepteer voorkeuren, statistieken, marketing cookies om de video te kunnen bekijken.